STEM

სააღმზრდელო-სადამრიგებლო პროგრამა

სადამრიგებლო   პროგრამა
2014-2015saსw.weli

● დამრიგებლის მუშაობის მიზანი
დამრიგებელი მოსწავლის მრჩევლად მოიაზრებამისი მუშაობა უნდა ემყარებოდეს
ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებს და ხელს უწყობდეს მოსწავლეებში
გონებრივი და ფიზიკური უნარების განვითარებასმათ ჩაბმას სხვადასხვა კლუბსა
თუ წრეშიასევეუნდა უწყობდეს ხელს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის
დამკვიდრებასუნდა უვითარებდეს ლიბერალურ და დემოკრატულ ღირებულებებზე
დამყარებულ სამოქალაქოპატრიოტულესთეტიკურეკოლოგიურცნობიერებას,
და ეხმარებოდეს მათ ოჯახისსაზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი
უფლება-მოვალეობების გაცნობიერებაში.
●  დამრიგებლის მოვალეობები
ყველა კლასს თავისი დამრიგებელი უნდა ჰყავდესდამრიგებელი უნდა ასწავლიდეს
თავის სადამრიგებლო კლასს.
● დამრიგებელს ევალება:
• სადამრიგებლო საათის ჩატარება თვეში მინიმუმ 4-ჯერ;
• მოსწავლის დახმარება აკადემიური თუ სხვა პრობლემის გადაჭრაში;
• მოსწავლესმშობლებსა და მასწავლებლებს შორის შუამავლობა პრობლემების
წარმოქმნის შემთხვევაში;
• მშობლებისათვის შვილის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების გაცნობა
თვეში მინიმუმ ერთხელსაკუთარი სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების
დასწრების აღრიცხვის ყოველდღიური შემოწმება;
• სასწავლო წლის დასაწყისშივე მოსწავლისა და მისი მშობლების ინფორმირება
მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის შემთხვევაში მოსალოდნელი სავარაუდო
შედეგების შესახებ;
• სადამრიგებლო კლასის მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში,
მისი მიმღები სკოლისათვის მოსწავლის აკადემიური მოსწრებისა და გაკვეთილებზე
დასწრების შესახებ ინფორმაციის მიწოდების უზრუნველყოფა;
• გაესაუბროს საგნის პედაგოგს დანიშნოს დამატებითი მეცადინეობები
• დაბალი აკადემიური მოსწრების შემთხვევაში წერილობით აცნობოს მშობელს
და მასთან ერთად უზრუნველყოს მოსწავლის დასწრება დამატებით მეცადინეობაზე
• არა სათანადო ქცევის შემთხვევაში ჩაატაროს მასთან საჭირო საუბრები.
პრობლემის მოსაგვარებლად ჩართოს ფსიქოლოგიც და მშობელიც.
• საკუთარი სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების დასწრების აღრიცხვის
ყოველდღიური შემოწმება და მოსწავლეთა დასწრების შესახებ ინფორმაციის
ყოველკვირეულად ასახვა სკოლის ოფიციალურ დოკუმენტში;
• ¬მოსწავლის მიერ საპატიო გაცდენის თაობაზე მიღებული შეტყობინების
ასახვა სკოლის ოფიციალურ დოკუმენტში;
• ¬სასწავლო წლის დასაწყისშივე მოსწავლისა და მისი მშობლების ინფორმირება
მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის შედეგად მოსალოდნელი სავარაუდო
შედეგების შესახებ;
• ამ გეგმით გათვალისწინებული სხვა ვალდებულებების შესრულება.
დამრიგებელი მშობლებს შვილის აკადემიური მოსწრების და ყოფაქცევის საკითხებს
ინდივიდუალური შეხვედრების დროს უნდა აცნობდესდაუშვებელია ერთი
მოსწავლის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების შესახებ სხვისი თანდასწრებით
საუბარი.
თუ მოსწავლე სკოლას აცდენსდამრიგებელი ვალდებულიაგაიგოს გაცდენის
მიზეზი.
დამრიგებელი პერიოდულად უნდა ეკითხებოდეს საგნის მასწავლებლებს
სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების აკადემიური მოსწრებისპიროვნული
პრობლემებისა თუ ზოგადი წარმატებების შესახებსასწავლო წლის დასრულებისას
მან უნდა გააკეთოს სადამრიგებლო კლასის თითოეული მოსწავლის აკადემიური
მოსწრებისგაკვეთილებზე დასწრებისა და ქცევის ანალიზირის საფუძველზეც
დაწერს თითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათებასსადაც აღწერს:
მოსწავლის ძლიერ მხარეებსმის წარმატებებს როგორც აკადემიურიისე
სოციალური ურთიერთობების თვალსაზრისითმონაწილეობას წრეებშისპორტულ
შეჯიბრებებსა თუ სხვა სახის ღონისძიებებში.
მოსწავლის აკადემიურიფიზიკურიემოციური და სოციალური
განვითარებისათვის მნიშვნელოვან საკითხებსრომელთა გათვალისწინებაც
სასარგებლო იქნებოდა მოსწავლისათვის.
იმ შემთხვევაშითუ მოსწავლის საშუალო წლიური ნიშანი 5.1-ზე დაბალია,
დამრიგებელი ვალდებულიაგააფრთხილოს მშობელი და მოსწავლე იმის შესახებ,
რომ აუცილებელია მნიშვნელოვანი პროგრესი მომდევნო სასწავლო წლებში (თუ ეს
არ არის საფეხურის ბოლო კლასი), რათა მოსწავლემ შეძლოს საფეხურის დაძლევა.
დამრიგებელი ვალდებულია შეხვდეს დაინტერესებულ მშობელს და მიაწოდოს
ინფორმაცია მისი შვილის აკადემიური მოსწრებისქცევისა და გაცდენების შესახებ.
● დამრიგებელს ასევე ევალება:
1. შეადგინოს და დირექციას დასამტკიცებლად წარუდგინოს თავისი კლასის
აღმზრდელობითი მუშაობის გეგმარომლის შინაარსი ეფუძნება სკოლის მისიას,
განისაზღვრება სადამრიგებლო პროგრამითსკოლის საერთო ამოცანებით,
მოსწავლეთა ასაკობრივი თავისებურებებითსასკოლო ცხოვრების მიმდინარე
მოთხოვნებითა და სხვათა გათვალისწინებით;
3. მაქსიმალურ ინფორმაციას ფლობდეს თითოეული მოსწავლის აკადემიური
მოსწრებისა და დისციპლინის შესახებსაჭიროებისამებრ ატარებდეს კლასის კრებას,
კლასის საათსგანსაკუთრებულ ყურადღებას აქცევდეს თითოეული მოსწავლის
ქცევის კულტურასდაუყოვნებლივ აწვდიდეს ინფორმაციას დირექციას გაკვეთილის
გაცდენის თაობაზე;
4. ყოველდღიურ საქმიანობას წარმართავდეს საქართველოს განათლების
კანონისსკოლის წესდებისშინაგანაწესისა და წინამდებარე დებულების
მოთხოვნათა მიხედვით;.
5. განახორციელოს დიაგნოსტიკა კლასის მიღების მომენტისათვის;
დიაგნოსტიკის შედეგების მიხედვით შექმნას თითოეული მოსწავლის
ფსიქოლოგიური პორტრეტი. (ამგვარი საქმიანობა მან უნდა განახორციელოს
სასწავლო წლის შუაშიც და ბოლოს);
6. საკუთარ საქმიანობას წარმართავდეს მის მიერ ჩატარებული კვლევის
შედეგებზე დაფუძნებით;
7. დროულად მოახდინოს მოსწავლეებისა და მშობლებისათვის სკოლის მიერ
არჩეული სახელმძღვანელოების ჩამონათვალის გაცნობა და აწარმოოს მოსწავლეების
სახელმძღვანელოებით მომარაგების საკითხის აღრიცხვაშეძლებისდაგვარად
გაუწიოს დახმარება.
8. აწარმოოს კლასისა და მოსწავლის პორტფოლიო (მოდერნიზებული პირადი
საქმე);
9. უზრუნველყოს მოსწავლეთა ყოველმხრივ შესწავლამათი მიდრეკილებების,
მოთხოვნილებებისა და ინტერესების გამოვლენაკლასის აქტივის შექმნა;
10. უზრუნველყოს სკოლის შინაგანაწესის მოსწავლეთათვის გაცნობა და ამ
დოკუმენტებში ჩადებული შინაარსის გატარება ცხოვრებაში;
11. მოსწავლეთა სოციალური მდგომარეობის შესწავლა და მისი შემდგომ
საქმიანობაში გათვალისწინება.
12. ზრუნვამოსწავლეთა მონაწილეობით სასწავლო ოთახებისა და კაბინეტების
სათანადო ესთეტიკურ გაფორმებაზემოსწავლეთა იერსახის მოწესრიგებაზე,
სანიტარულ-ჰიგიენური პირობების დაცვაზესასკოლო ინვენტარის გაფრთხილებაზე,
კლასის ინვენტარიზაციის ფურცლის წარმოებაზე, (რომლის მიხედვითაც იგი წლის
ბოლოს დირექციას უკლებლივ აბარებს სასწავლო წლის დასაწყისში მიღებულ
ინვენტარს), დაზიანების შემთხვევაში მშობელთა დახმარებით ზრუნვა ზარალის
ანაზღაურებაზე;
13. მშობელთა კრებების ჩატარებაკლასის საქმიანობის ანალიზისა და
გაუმჯობესების მიზნით;
14. კლასგარეშე და სკოლისგარეშე სასწავლო_აღმზრდელობითი ღონისძიებების
დაგეგმვაორგანიზება და ჩატარება.
15. სკოლის რეჟიმს ძნელადშემგუებელოჯახიდან მზრუნველობას მოკლებულ
ბავშვებთან და მათს მშობლებთან ინდივიდუალური მუშაობა.
16. სათანადო ზომების მიღება მოსწავლეთა წახალისების ან დასჯისათვის,
საჭიროების შემთხვევაში დირექციის წევრების ჩართვა;
17. მოსწავლეთა პირადი საქმეების წარმოებასაკლასო ჟურნალში სათანადო
ცვლილებების დროულად შეტანა;
18. პერიოდულად კათედრის სხდომაზე კლასში არსებული მდგომარეობის შესახებ,
საანგარიშო მოხსენებით გამოსვლა;
19. მშობელთათვის სკოლის შინაგანაწესისმოსწავლეთა ქცევის კოდექსის,
სკოლის განვითარების სტრატეგიული გეგმისდა სხვა საჭირო დოკუმენტაციის
გაცნობა;
20. მოსწავლეებისა და მათ მშობლებისათვის ადმინისტრაციის მიერ მიღებული
გადაწყვეტილებების დროულად გაცნობა;
21. სკოლის მიერ ჩატარებულ მიზნობრივ ღონისძიებებზე მოსწავლეთა დასწრების
უზრუნველყოფა;
22. აღსაზრდელების კულტურული დონის ამაღლებაზე მუდმივი ზრუნვა
(სპექტაკლებიექსკურსიებიდიალოგებიშეხვედრები და .)
23. სკოლის ადმინისტრაციისათვის მშობელთა პედაგოგიზაციის საქმეში ხელის
შეწყობა;
24. სემესტრში მინიმუმ ერთხელ კლასთან დაკავშირებული ზოგადი ხასიათის
პრობლემების გადასაწყვეტად მშობელთა კრებების მოწვევა;
25. მოსწავლის საშემოდგომო გამოცდისკლასში დატოვებისყოფაქცევაში
არადამაკმაყოფილებელი შეფასების ან სხვა საჭიროების დროს მშობლის ინფორმირება
და ხემოწერილი შეტყობინების ფორმის დირექციისათვის წარდგენა;.
26. ანგარიშის ჩაბარება და მონაწილეობის მიღება ნებისმიერი საკითხის
განხილვაშირომელიც ეხება მოსწავლეთა აღზრდას.
ძირითადად დამრიგებელი აწესრიგებს თავისი სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების
დოკუმენტაციას.
დამრიგებელი მშობლებს შვილის აკადემიური მოსწრების და ყოფაქცევის საკითხებს
ინდივიდუალური შეხვედრების დროს უნდა აცნობდესდაუშვებელია ერთი
მოსწავლის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების შესახებ სხვისი თანდასწრებით
საუბარი.
თუ მოსწავლე სკოლას აცდენსდამრიგებელი ვალდებულიაგაიგოს გაცდენის
მიზეზი.
დამრიგებელი პერიოდულად უნდა ეკითხებოდეს საგნის მასწავლებლებს
სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების აკადემიური მოსწრებისპიროვნული
პრობლემებისა თუ ზოგადი წარმატებების შესახებსასწავლო წლის დასრულებისას
მან უნდა გააკეთოს სადამრიგებლო კლასის თითოეული მოსწავლის აკადემიური
მოსწრებისგაკვეთილებზე დასწრებისა და ქცევის ანალიზირის საფუძველზეც
დაწერს თითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათებასსადაც აღწერს:
მოსწავლის ძლიერ მხარეებსმის წარმატებებს როგორც აკადემიურიისე
სოციალური ურთიერთობების თვალსაზრისითმონაწილეობას წრეებშისპორტულ
შეჯიბრებებსა თუ სხვა სახის ღონისძიებებში.
მოსწავლის აკადემიურიფიზიკურიემოციური და სოციალური
განვითარებისათვის მნიშვნელოვან საკითხებსრომელთა გათვალისწინებაც
სასარგებლო იქნებოდა მოსწავლისათვის.
იმ შემთხვევაშითუ მოსწავლის საშუალო წლიური ნიშანი 5.1-ზე დაბალია,
ან რომელიმე საგანში შეფასება 4-ზე დაბალია დამრიგებელი ვალდებულია,
გააფრთხილოს მშობელი და მოსწავლე იმის შესახებრომ მას აქვს
საშემოდგომო გაქმოცდებიდასკოლის დეირექციას წარუდგინოს გაფრთხილების
დამადასტურებელი დოკუმენტი.
დამრიგებელი ვალდებულია შეხვდეს დაინტერესებულ მშობელს და მიაწოდოს
ინფორმაცია მისი შვილის აკადემიური მოსწრებისქცევისა და გაცდენების შესახებ.
● მოსწავლეთა დასწრება
თანამედროვე საგანმანათლებლო პროცესი მოითხოვს მოსწავლეების მხრივ
განსაკუთრებულ აქტიურობაეს გულისხმობს მოსწავლეების მიერ არა მხოლოდ
აქტიურ მონაწილეობას განათლების მიღების პროცესშიარამედ თანატოლების
სწავლის პროცესში მონაწილეობასაცგაკვეთილზე ჯგუფური მუშაობისას,
პროექტებში მონაწილეობისასწარმოდგენების დაგეგმვისა თუ განხორციელებისას
მოსწავლეები ერთმანეთს ეხმარებიან სხვადასხვა კონცეფციის უკეთესად გაგებაში,
უნარ-ჩვევების დაუფლება-განვითარებაში და დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებაში.
შესაბამისადმოსწავლეების დასწრების უზრუნველყოფა სკოლის ერთ-ერთი
მნიშვნელოვანი საზრუნავია.
მოსწავლეების დასწრების რეგულარული აღრიცხვამისი ანალიზი და
პრობლემებზე რეაგირება სკოლის დირექციის პასუხისმგებლობაა.
დამრიგებელი ვალდებულიამოსწავლის მშობელს/კანონიერ წარმომადგენელს
მიაწოდოს დასწრების წესების შესახებ ზუსტი ინფორმაცია,
რომელიც შემდეგში მდგომარეობს
თუ საბაზო/საშუალო საფეხურის მოსწავლემ სემესტრის განმავლობაში
გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის ერთი სასწავლო წლის მანძილზე დათმობილი
საათების 1/4 და მეტიმაგრამ 1/2-ზე ნაკლებიმის სემესტრულ ნიშანს დააკლდება
20%. თუ მოსწავლეს არ აკმაყოფილებს მიღებული ნიშანიმას მიეცემა საშუალება,
გავიდეს სკოლის მიერ ორგანიზებულ სემესტრულ გამოცდაზე (იხქვემოთ,
გამოცდის ტიპებისემესტრული გამოცდა).
თუ საშუალო საფეხურის მოსწავლემ გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის
ერთი სასწავლო წლის მანძილზე გათვალისწინებული საათების 1/2-ზე მეტიიგი
ამ საგანში არ იღებს საგნის წლიურ ნიშანსაღნიშნულ საგანში შეფასებას იღებს
ექსტერნატის ფორმით გამოცდის დაძლევის საფუძველზესაბაზო საფეხურის
მოსწავლეზე ვრ5ცელდება იგივე წესი
დამრიგებლის ვალდებულია წერილობითი ფორმით დროულად შეატყობინოს
მოსწავლის მშობელს/კანონიერ წარმომადგენელს მოსწავლის მიერ გაკვეთილის/
გაკვეთილების გაცდენის ფაქტისა და მისგან გამომდინარე მოსალოდნელი
შედეგების შესახებ.

 შეტყობინება#1
სოფელ ხორნაბუჯის საჯარო სკოლის

--------- კლასის მოსწავლის _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ მშობელს.
როგორც თქვენთვის ცნობილია ეროვნული სასწავლო გეგმიდან გამომდინარე,
თუ საბაზო/საშუალო საფეხურის მოსწავლემ სემესტრის განმავლობაში გააცდინა
კონკრეტული საგნისთვის ერთი სასწავლო წლის მანძილზე დათმობილი საათების
1/4 და მეტიმაგრამ 1/2-ზე ნაკლებიმის სემესტრულ ნიშანს დააკლდება 20%.
თუ მოსწავლეს არ აკმაყოფილებს მიღებული ნიშანიმას მიეცემა საშუალებაგავიდეს
სკოლის მიერ ორგანიზებულ სემესტრულ გამოცდაზე .
სკოლის დირექცია გაცნობებთ რომთქვენს შვილს - - - - - - - - - - - - - - - -
საგანში - - - - - - - - - - - - - - - წლიური - - - სთ-იდან გაცდენილი აქვს -
- - -საათიეროვნული სასწავლო გეგმიდან გამომდინარეზემოაღნიშნული
გაცდენების წესის მიხედვით თქვენს შვილს მომავალში - - - - - საათის გაცდენის
შემთხვევაში მას დააკლდება ნიშნის 20 %

სკოლის დირექტორი:

გავეცანიმშობელი
მოსწავლე
სკოლის დირექტორი

შეტყობინება#2

სოფელ ხორნაბუჯის საჯარო სკოლის

--------- კლასის მოსწავლის _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ მშობელს
თუ საშუალო საფეხურის მოსწავლემ გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის ერთი
სასწავლო წლის მანძილზე გათვალისწინებული საათების 1/2-ზე მეტიიგი ამ
საგანში არ იღებს საგნის წლიურ ნიშანსაღნიშნულ საგანში შეფასებას იღებს
ექსტერნატის ფორმით გამოცდის დაძლევის საფუძველზე.
ექსტერნატის გამოცდები ჩატარდება სკოლაში..
სკოლის დირექცია გაცნობებთ რომთქვენს შვილს - - - - - - - - - - - - - - - -
საგანში - - - - - - - - - - - - - - - წლიური - - - სთ-იდან გაცდენილი აქვს -
- - -საათიეროვნული სასწავლო გეგმიდან გამომდინარეზემოაღნიშნული
გაცდენების წესის მიხედვით თქვენს შვილს მომავალში - - - - - საათის გაცდენის
შემთხვევაში მოუწევს - - - - - - - - - - - გამოცდის ექსტერნატის წესით ჩაბარება.

სკოლის დირექტორი:

გავეცანიმშობელი
მოსწავლე
სკოლის დირექტორი

შეტყობინება#3

სოფელ ხორნაბუჯის საჯარო სკოლის

--------- კლასის მოსწავლის _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ მშობელს.
როგორც თქვენთვის ცნობილია ეროვნული სასწავლო გეგმიდან გამომდინარე,
თუ საბაზო/საშუალო საფეხურის მოსწავლემ სემესტრის განმავლობაში გააცდინა
კონკრეტული საგნისთვის ერთი სასწავლო წლის მანძილზე დათმობილი საათების
1/4 და მეტიმაგრამ 1/2-ზე ნაკლებიმის სემესტრულ ნიშანს დააკლდება 20%.
თუ მოსწავლეს არ აკმაყოფილებს მიღებული ნიშანიმას მიეცემა საშუალებაგავიდეს
სკოლის მიერ ორგანიზებულ სემესტრულ გამოცდაზე .
სკოლის დირექცია გაცნობებთ რომთქვენს შვილს - - - - - - - - - - - - - - - -
საგანში - - - - - - - - - - - - - - - წლიური - - - სთ-იდან გაცდენილი აქვს -
- - -საათიეროვნული სასწავლო გეგმიდან გამომდინარეზემოაღნიშნული
გაცდენების წესის მიხედვით თქვენს შვილს დააკლდა სემესტრული ნიშნის 20 %.
მისი სემესტრული ქულა დაკლებამდე არის ---------------- დაკლების შემდეგ----
--------სკოლა თქვენს შვილს საშუალებას აძლევს გავიდეს სემესტრულ გამოცდაზე.
ამშემთხვევაში მშობელმა განცხადებით უნდა მიმართოს სკოლის დირექტორს.

სკოლის დირექტორი:

გავეცანიმშობელი
მოსწავლე
სკოლის დირექტორი

შეტყობინება#4
სოფელ ხორნაბუჯის საჯარო სკოლის

--------- კლასის მოსწავლის _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ მშობელს
თუ საშუალო საფეხურის მოსწავლემ გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის ერთი
სასწავლო წლის მანძილზე გათვალისწინებული საათების 1/2-ზე მეტიიგი ამ
საგანში არ იღებს საგნის წლიურ ნიშანსაღნიშნულ საგანში შეფასებას იღებს
ექსტერნატის ფორმით გამოცდის დაძლევის საფუძველზე.
ექსტერნატის გამოცდები ჩატარდება სკოლაში..
სკოლის დირექცია გაცნობებთ რომთქვენს შვილს - - - - - - - - - - - - - - - -
საგანში - - - - - - - - - - - - - - - წლიური - - - სთ-იდან გაცდენილი აქვს -
- - -საათიეროვნული სასწავლო გეგმიდან გამომდინარეზემოაღნიშნული
გაცდენების წესის მიხედვით თქვენმა შვილმა უნდა ჩააბაროს გამოცდა ------------
--------ექსტერნატის წესით.

სკოლის დირექტორი:
გავეცანიმშობელი
მოსწავლე
სკოლის დირექტორი
დასწრების აღრიცხვა

მოსწავლეთა გაცდენები აღირიცხება ჟურნალშიგაკვეთილებზე მოსწავლეთა
დასწრების ყოველდღიური აღრიცხვის წარმოებაზე პასუხისმგებელია საგნის
მასწავლებელი.
აქცენტი პიროვნული ღირსებების განვითარებაზე
სკოლამ განსაკუთრებულად უნდა მიაქციოს ყურადღება ისეთი ღირებულებების
განვითარებასროგორიცაა ღირსებასამართლიანობაურთიერთპატივისცემასხვისი
აზრის მოსმენა და აღიარებამნიშვნელოვანიარომ სკოლაში დიდი ყურადღება
ექცეოდეს ისეთი გავრცელებული სენის აღმოფხვრასროგორიცაა პლაგიატობა
(ანუ სხვისი აზრების მითვისება). სკოლა უნდა ქმნიდეს ისეთ ატმოსფეროს,
სადაც სხვისი აზრებისმოსწავლისა თუ მასწავლებლისმეცნიერისა თუ მწერლის
აზრების საკუთრად გასაღება სირცხვილად ითვლებამოსწავლემ უნდა გაიაზროს,
რომ სხვისი ნაშრომის მითვისება და საკუთარ მიღწევად გამოცხადება ისეთივე
ქურდობააროგორც სხვისი ნივთის მითვისებამნიშვნელოვანიარომ მასწავლებელი
პირად მაგალითზე აჩვენებდეს მოსწავლესრას ნიშნავს სამართლიანობა და
ურთიერთპატივისცემა.
კლასის ხელმძღვანელს ეკრძალება:
• მშობელთა კრებაზე კონკრეტული მოსწავლის მდგომარეობის განხილვა;
• ისეთი ქმედებარაც შეურაცყოფს მოსწავლის ან მისი მშობლის პიროვნებას:
• ფიზიკური ზემოქმედებაძალადობა მოსწავლეზე:


დამრიგებლის მუშაობის პრინციპები

დამრიგებლის სააღმზრდელო მუშაობა შემდეგ პრინციპებს უნდა ემყარებოდეს:
აღზრდის მთლიანობა სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს
პიროვნების ფიზიკურიფსიქიკურისოციალური და სულიერი განვითარებისაკენ.
სააღმზრდელო მუშაობის მთავარი პრინციპი ფიზიკურად და ფსიქიკურად ჯანსაღი
მოქალაქის აღზრდაა;
შემოქმედიაქტიური პიროვნების აღზრდა ყველა ბავშვი უნიკალურია.
ისინი დაჯილდოებულნი არიან განსხვავებული ნიჭითა და შესაძლებლობებით.
შესაბამისადდამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის შინაგანი ძალების აქტივაცია
და მათი ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო პირობების
შექმნა;
მოსწავლეთა ჩართულობა ეს პრინციპი ხელს უწყობს მოსწავლეებში
პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის განვითარებასდამრიგებელმა
მოსწავლეთა ჩართულობის ხელშესაწყობად საშუალება უნდა მისცეს მათ
მონაწილეობა მიიღონ აქტივობების (ზეიმებილაშქრობებიექსკურსიები და სხვ.)
დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგვარებაშიდამრიგებელმა
მაქსიმალურად უნდა გაითვალისწინოს მოსწავლეთა ინტერესებიამგვარი
ჩართულობა მოსწავლეებს გამოუმუშავებს ისეთ უნარ-ჩვევებსრომლებიც
დაეხმარება მათ დამოუკიდებლად მოაგვარონ ცხოვრებაში წამოჭრილი
სირთულეები და ხელს შეუწყობს თავისუფალი პიროვნების ფორმირებას;
● თანამშრომლობის პრინციპი დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა
ემყარებოდეს თანამშრომლობასურთიერთპატივისცემასა და ურთიერთნდობას.
დამრიგებლის მუშაობის მიზანი უნდა იყოს კლასში თანამშრომლობითი გარემოს
შექმნა.
რეკომენდაცია სადამრიგებლო საათის პროგრამის განხორციელებისათვის
სადამრიგებლო საათი ხელს უწყობს მოსწავლეების სოციალურ-პიროვნულ
განვითარებასაყალიბებს ნდობისა და პატივისცემის ატმოსფეროსრაც წარმოადგენს
მოსწავლეებსა და მასწავლებელ-დამრიგებელს შორის პოზიტიური ურთიერთობების
საფუძველს.
კლასთან დამრიგებლის მუშაობასასურველიაშემდეგი ფორმით მიმდინარეობდეს:
მოსწავლეებთან საუბრებიკონკრეტულ საკითხთან დაკავშირებით დისკუსიების,
ვიქტორინებისზეიმებისექსკურსიებისა და ლაშქრობების ორგანიზება;
მოსწავლეთა საჭიროებებიდან გამომდინარეცნობილ ადამიანებთან და სხვადასხვა
სპეციალისტებთან თუ ორგანიზაციის წარმომადგენლებთან შეხვედრების მოწყობა.
დამრიგებლებმა კლასის საჭიროებებიდან გამომდინარე უნდა დაგეგმოს შეხვედრები
და ღონისძიებებიშესაძლებელიაამ შეხვედრებს ჰქონდეს სისტემატური ხასიათი.
დამრიგებელი უნდა თანამშრომლობდეს მოსწავლეთა მშობლებთანსაგნის
პედაგოგებთანხელს უწყობდეს სხვადასხვა კულტურულ და საგანმანათლებლო
დაწესებულებებთან (მაგ.: ბიბლიოთეკებთანმუზეუმებთან და სხვ.) ურთიერთობის
დამყარებას.
სადამრიგებლო სასაუბრო თემები მოქცეულია შემდეგ ხუთ მიმართულებაში:
1. პიროვნული და მორალური განვითარება;
2. გარემოსდაცვითი კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი;
3. უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება;
4. თვალსაწიერის გაფართოება ხელოვნებისლიტერატურისტექნოლოგიური და
სამეცნიერო მიღწევების მნიშვნელობა;

სადამრიგებლო საუბრები შესაძლოა შედგეს როგორც კლასში/სკოლაშიისე სკოლის__გარეთაცმაგ., ექსკურსიაზე ან მუზეუმის დათვალიერებისას.

სადამრიგებლო პორტოლიოში უნდა ინახებოდეს შემდეგი დოკუმენტაცია:

• მოსწავლეთა დემოგრაფიული მონაცემები;
• 
მოსწავლეთა გამოცხადების აღრიცვხვა (არასაპატიო/საპატიო გაცდენების ნუსხა);
• 
მშობელთა კრებების ამსახველი დოკუმენტები (ოქმებიკითხვარები);
•"
დამრიგებლის საათისამსახველი დოკუმენტაცია (კითხვარებიბარათებიოქმები და სხვა);
• 
სკოლის ფსიქოლოგის მიერ განხორციელებული ღონისძიებების ამსახველი დოკუმენტაცია (საჭიროებისამებრ);
• 
სასკოლო/საკლასო ღონისძიებების ამსახველი დოკუმენტაცია (ოქმებიფოტოვიდეომასალა და სხვა);
• 
გაკვეთილებზე დასწრების ამსახველი კითხვარები;

კლასის დამრიგებლის კრიტერიუმები:
• გააჩნია გუნდური მუშაობის უნარ-ჩვევები;
• 
ქმნის სწავლისთვის ხელისშემწყობ პირობებს;
• 
ზრუნავს კლასის წარმატებაზე;
• 
აკონტროლებს კლასის ყოველდღიურ დისციპლინას;
• 
პატივისცემით სარგებლობს მოსწავლეებში;
• 
აქტიურად თანამშრომლობს მშობლებთან;
• 
ითვალისწინებს მოსწავლეთა ასაკობრივ და ინდივიდუალურ თავისებურებებს;
• 
სისტემატურად აწვდის ინფორმაციას დირექციას კლასის წარმატებებისა და პრობლემების შესახებ;
• 
მუშაობს (ფსიქოლოგთან ერთადპრობლემურ ბავშვებთან;
• 
ქმნის მეგობრულ გარემოს;
• 
კლასთან ერთად გეგმავს და ახორციელებს სხვადასხვა სახის სასწავლო პროექტებს;
• 
ზრუნავს კლასის პორტფოლიოს შექმნაზე.
რეკომენდაციები "სადამრიგებლო საათისგანხორციელებისთვის
დამრიგებლის კლასთან მუშაობასასურველიაშემდეგი ფორმით მიმდინარეობდესმოსწავლეებთან საუბრებიკონკრეტულ საკითხთან დაკავშირებით დისკუსიებივიქტორინებისზეიმებისექსკურსიებისა და ლაშქრობების ორგანიზებაცნობილ ადამიანებებთან და მოსწავლეთა საჭიროებიდან გამომდინარესხვადასხვა სპეციალისტთან თუ ორგანიზაციის წარმომადგენლებთან შეხვედრის მოწყობა.
დამრიგებლებმა ყველაზე უკეთ იციან კლასის საჭიროებანი და სწორედ აქედან გამომდინარეგეგმავენ შეხვედრებსა და ღონისძიებებსთუმცა შესაძლებელია შეხვედრებს სისტემატური ხასიათი ჰქონდეს და წინასწარ იყოს დაგეგმილიმაგკვირაში ერთხელ.
სადამრიგებლო საათის თემებისასურველიამოიცავდეს შემდეგ მიმართულებებს:
1. პიროვნული და მორალური განვითარება – მე – პიროვნებასოციუმი ჩემს გარშემოურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთანტოლერანტობაადამიანთა უფლებებიზოგადასაკაცობრიო ღირებულებებიეტიკეტითანამშრომლობის მნიშვნელობაცნება `თანაკლასელი~; ურთიერთობისას და სწავლის პროცესში წამოჭრილი სირთულეები და მათი მოგვარების გზებიკონფლიქტების აცილებისა და მოგვარების უნარების განვითარების აუცილებლობათვითრწმენა – საკუთარ თავსა და ძალებში დარწმუნებაპატივისცემა – საკუთარი თავისსხვა ადამიანებისროდის ვარღვევთ სხვათა უფლებებსროდის ირღვევა ჩვენი უფლებები?
2. გარემოს დაცვითი კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი – პირადი ჰიგიენაავადმყოფობის გავრცელების წყაროებისასარგებლო საკვებიდროის ორგანიზებადღის რეჟიმისპორტის მნიშვნელობამავნე ჩვევების საფრთხეგარემოს და ბუნების მოფრთხილებაჯანსაღი ცხოვრების სტილი – რას ნიშნავ სეს?
3. უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება – ჩემი ეზოჩემი სკოლაჩემი ქალაქი/სოფელიჩემი სამშობლოისტორიაგამოჩენილი პიროვნებებიმნიშვნელოვანი მოვლენებიტრადიციებიწესები და კანონები;
4. ინტელექტუალური და ესთეტიკური განვითარება – ხელოვნებისტექნოლოგიური და ინტელექტუალური მიღწევების მნიშვნელობა.

              

Комментариев нет:

Отправить комментарий