1. პროექტის სახელი: რა არის სინათლე?
2. პროექტის იდეა (თემა): სინათლის მოვლენები და სინათლის მოქმედება გარემოში
3.პროექტის აქტუალობა: ა) მოსწავლეები გაეცნობიან სინათლის მოვლენებს და
სინათლის მოქმედებას. ბ) მოსწავლეები გაიგებენ როგორ ხდება მზისა და მთვარის დაბნელება გ) მოსწავლეები გაარკვევენ რა არის მირაჟი
4. პროექტის მიზანი:
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/u5l37jS1mHI" frameborder="0" allowfullscreen></ifra
http://www.youtube.com/watch?v=u5l37jS1mHI
მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას ფიზიკაში,ასტრონომიაში და გამოუმუშავდებათ უნარ-ჩვევები საინფორმაციო ტექნოლოგიებში (ინტერნეტში
2. პროექტის იდეა (თემა): სინათლის მოვლენები და სინათლის მოქმედება გარემოში
3.პროექტის აქტუალობა: ა) მოსწავლეები გაეცნობიან სინათლის მოვლენებს და
სინათლის მოქმედებას. ბ) მოსწავლეები გაიგებენ როგორ ხდება მზისა და მთვარის დაბნელება გ) მოსწავლეები გაარკვევენ რა არის მირაჟი
4. პროექტის მიზანი:
ინფორმაციის მოძიება,საკუთარი აზრის ჩამოალიბება და გადაცემა კომუნიკაციის,თანამშრომლობისა და გადაწყვეტილებების მიღების უნარ -
ჩვევების განვითარება
დროის ლიმიტის დაცვის უნარ-ჩვევების განვითარება
5. მოსწავლეთა ასაკი: IX კლასი 14 - 15 წ.
6. ვადები: 1-2 კვირა
7. მოსალოდნელი შედეგები( პროდუქტები,რაც შეიძლება შეიქმნას) :
- ფოტომასალა
- ვიდეომასალა
- ნახატები
- პლაკატები
- ჩანაწერები
- სლაიდშოუ
- ინტერნეტი,კომპიუტერი,პროექტორი,ციფრული ფოტოაპარატი
- საჭირო ლიტერატურა
აქტივობა 1. შესავალი მასწავლებლის მიერ პროექტის იდეის გაცნობა
აქტივობა 2.
- ჯგუფების ჩამოყალიბება
- ჯგუფში ფუნქციების განაწილება
- დავალებების მიცემა
აქტივობა 4. მეორე ჯგუფს დაევალა პრეზენტაციის მომზადება თემაზე: "რატომ
ჩნდება მირაჟი?" და ფოტოკოლაჟის ჩვენება "ატმოსფერული მირაჟები"
აქტივობა 5. შესრულებული სამუშაოს საოგადოებისთვის წარდგენა
I ჯგუფის პრეზენტაცია
სინათლის სხივთა სვლა პრიზმაში |
სინათლის დისპერსია |
სინათლის გარდატეხა |
სინათლის არეკვლა |
მზისა და მთვარის დაბნელება
ვიდეო ფაილი
მთვარის დაბნელება
მზის დაბნელება
I I ჯგუფის პრეზენტაცია
ატმოსფერული მირაჟები
ვიდეო ფაილი
http://www.youtube.com/watch?v=u5l37jS1mHI
აქტივობა 6. პროექტის შეფასება შეფასების სქემის სახით,რომელშიც ყურადღება
მიექცევა :
- ინფორმაციის მოძიება
- აუდიტორიასთან ურთიერთობის უნარი
- ჯგუფის შემოქმედებითობის უნარი
- წარმოდგენილი ნამუშევრების ორგანიზება-წარმოჩენის უნარი
- ინფორმაციის ფლობის უნარი (კითხვებზე პასუხის გაცემა)
მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას ფიზიკაში,ასტრონომიაში და გამოუმუშავდებათ უნარ-ჩვევები საინფორმაციო ტექნოლოგიებში (ინტერნეტში
ინფორმაციის მოძიება,პრეზენტაციის მოწყობა)
ფიზ.IX.8.მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ოპტიკის ძირითადი პრინციპების ანალიზი.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ატარებს ცდებს სინათლის გავრცელების შესასწავლად, იყენებს სხივის გეომეტრიულ მოდელს და გამოიტანს შესაბამის დასკვნებს;
· აკვირდება და აღწერს სინათლის გავრცელებას ერთგვაროვან და არაერთგვაროვან გარემოში (ჩრდილის წარმოქმნა, არეკვლა, სრული არეკვლა, შთანთქმა, გარდატეხა), აანალიზებს ამ მოვლენებს სათანადო ფორმულების გამოყენებით;
· განიხილავს სხივთა სვლას სხვადასხვა ოპტიკურ სისტემაში (ბრტყელ-პარალელური ფირფიტა, თხელი ლინზა, სამკუთხა პრიზმა, ბრტყელი სარკე), იყენებს შესაბამის ფორმულებს და აღწერს გამოსახულების მიღებას;
· მოიპოვებს ინფორმაციას სხვადასხვა ოპტიკური სისტემის (მაგ., ლუპა, მიკროსკოპი, ტელესკოპი) მოქმედების პრინციპის შესახებ, აანალიზებს და აცნობს თანაკლასელებს;
· ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.
11. პროექტის ხელმძღვანელი: გიული ყოჩიაშვილი
12. ელ.ფოსტა: gkochiashvili @ gmail.com
13. ვებ.მისამართი: giulikochiashvili.blogspot.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий