STEM

სასწავლო პროექტი ფიზიკაში

1. პროექტის სახელი:           რა არის სინათლე?



2. პროექტის იდეა (თემა): სინათლის მოვლენები და სინათლის მოქმედება გარემოში

3.პროექტის აქტუალობა:  ა)  მოსწავლეები გაეცნობიან სინათლის მოვლენებს და
სინათლის მოქმედებას.    ბ) მოსწავლეები გაიგებენ როგორ ხდება მზისა და მთვარის დაბნელება          გ)   მოსწავლეები გაარკვევენ რა არის მირაჟი

4. პროექტის მიზანი:      
    ინფორმაციის მოძიება,საკუთარი აზრის ჩამოალიბება     და გადაცემა                        კომუნიკაციის,თანამშრომლობისა და    გადაწყვეტილებების  მიღების უნარ -
     ჩვევების განვითარება   
    დროის ლიმიტის დაცვის უნარ-ჩვევების განვითარება

5. მოსწავლეთა ასაკი:     IX    კლასი   14 - 15 წ.

6. ვადები:  1-2 კვირა

7. მოსალოდნელი შედეგები( პროდუქტები,რაც შეიძლება შეიქმნას) :   
  •          ფოტომასალა
  •          ვიდეომასალა           
  •          ნახატები  
  •          პლაკატები
  •          ჩანაწერები
  •          სლაიდშოუ   
8. პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
  • ინტერნეტი,კომპიუტერი,პროექტორი,ციფრული ფოტოაპარატი
  • საჭირო ლიტერატურა
9. პროექტის მსვლელობა:
აქტივობა 1.  შესავალი  მასწავლებლის მიერ პროექტის იდეის გაცნობა
აქტივობა 2. 
  • ჯგუფების ჩამოყალიბება  
  • ჯგუფში ფუნქციების განაწილება
  • დავალებების მიცემა
აქტივობა 3 . I ჯგუფის  მოსწავლეებს დაევალათ პრეზენტაციის მომზადება MC PP- ში , სქემის  "როგორ ხდება მზისა და მთვარის დაბნელება"

აქტივობა 4. მეორე ჯგუფს დაევალა პრეზენტაციის მომზადება თემაზე: "რატომ
ჩნდება მირაჟი?" და ფოტოკოლაჟის ჩვენება "ატმოსფერული მირაჟები"

აქტივობა 5. შესრულებული სამუშაოს საოგადოებისთვის წარდგენა 


                                             I ჯგუფის პრეზენტაცია


სინათლის სხივთა სვლა პრიზმაში

სინათლის დისპერსია
                         
სინათლის გარდატეხა




სინათლის არეკვლა


მზისა და მთვარის დაბნელება



  ვიდეო ფაილი                     

                                        http://www.youtube.com/watch?v=HtGNdb0WxHw
მთვარის დაბნელება



მზის დაბნელება



 I  I     ჯგუფის პრეზენტაცია

ატმოსფერული მირაჟები















                                       ვიდეო ფაილი


<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/u5l37jS1mHI" frameborder="0" allowfullscreen></ifra
                                             http://www.youtube.com/watch?v=u5l37jS1mHI


აქტივობა 6. პროექტის შეფასება შეფასების სქემის სახით,რომელშიც ყურადღება
მიექცევა : 
  • ინფორმაციის მოძიება
  • აუდიტორიასთან ურთიერთობის უნარი
  • ჯგუფის შემოქმედებითობის უნარი
  • წარმოდგენილი ნამუშევრების ორგანიზება-წარმოჩენის უნარი
  • ინფორმაციის ფლობის უნარი (კითხვებზე პასუხის გაცემა)
 10. საგნებთან/საგანთა ჯგუფებთან/ეროვნულ გეგმასთან კავშირი:
მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას ფიზიკაში,ასტრონომიაში და გამოუმუშავდებათ უნარ-ჩვევები საინფორმაციო ტექნოლოგიებში (ინტერნეტში
ინფორმაციის მოძიება,პრეზენტაციის მოწყობა)
ფიზ.IX.8.მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ოპტიკის ძირითადი პრინციპების ანალიზი.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:   
·       ატარებს ცდებს სინათლის გავრცელების შესასწავლად, იყენებს სხივის გეომეტრიულ მოდელს და გამოიტანს შესაბამის დასკვნებ
·       აკვირდება და აღწერს სინათლის გავრცელებას ერთგვაროვან და არაერთგვაროვან გარემოში (ჩრდილის წარმოქმნა, არეკლა, სრულ არეკვლა, შთანთქმა, გარდატეხა), აანალიზებს ამ მოვლენებს სათანადო ფორმულების გამოყენებით;
·       განიხილავს სხივთა სვლას სხვადასხვა ოპტიკურ სისტემში (ბრტყელ-პარალელური ფირფიტა, თხელი ლინზა, სამკუთხა პრიზმა, ბრტყელი სარკე), იყენებს შესაბამის ფორმულებს და აღწერს გამოსახულების მიღებას;
·       მოიპოვებს ინფორმაციას სხვადასხვა ოპტიკური სისტემის (მაგ., ლუპა, მიკროსკოპი, ტელესკოპი) მოქმედების პრინციპის შესახებ, აანალიზებს და აცნობს თანაკლასელებს;
·        ადევატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.

 11.    პროექტის ხელმძღვანელი: გიული ყოჩიაშვილი

 12.    ელ.ფოსტა:      gkochiashvili @ gmail.com 
                                                                   
 13.    ვებ.მისამართი:  giulikochiashvili.blogspot.com

Комментариев нет:

Отправить комментарий